Winter in Antwerpen

Elk jaar, rond de kerstperiode, wordt er een kerstmarkt georganiseerd (zoals elke grote steden in Europa) De bekendste is de ke...



Elk jaar, rond de kerstperiode, wordt er een kerstmarkt georganiseerd
(zoals elke grote steden in Europa)


De bekendste is de kerstmarkten in Duitsland zonder twijfel
Als jij echt een kerstmarkt wil met de kerstsfeer tot en met, moet jij naar Duitsland ipv naar Belgie.

Het is wel leuk om eens te bezoeken maar het is ook niet 'JIJ MOET NAAR ANTWERPEN VOOR DE KERSTMARTK'
Als jij toevallig tussen 5 december tot 6 januari in Antwerpen bent, is het wel de moeite om eens te gaan zien.





De kerstmarkt (of winter in A) begint vanaf Groenplaats.
Jij kan gezellig shoppen vanaf Meir en zo tot Groenplaats komen of direct de tram 15, 9 of 3 nemen en aan de halte Groenplaats afstappen.
(mijn foto is geplaats zoals ik gewandeld heb van Groenplaats naar Steenplein)

Er is een grote ijspiste zoals elk jaar (enkel de locatie verandert)
De ijspiste zag er nat en glad uit aangezien het nog niet zooo koud was



Rondom de ijspist zijn er kraampjes waar jij eten, winterspullen (leren handtas, mutsen, sjaal, lampen, hondenspullen, random shits) kan kopen.

Tussen de kathedraal en Grote Markt is er een Fish&Chips zaak die echt geweldig is.

BIA MARA
Maalderijstraat 1
Antwerpen 2000

(blijkbaar is het een keten, er is ook eentje in Brussel)

De locatie is top, letterlijk tussen de kathedraal en Grote Markt.



De concept is een beetje zoals snackbar/fastfood maar allemaal vers en SUPER LEKKER.
De prijs/kwaliteit is awesome, alles is tussen 10-12 euro.

Het was voor 18 uur en we hadden net een tafel vrij.
Terwijl we aan het eten waren, waren er constant mensen aan het wachten totdat een tafeltje vrij was.
Maar het is echt wachten waard.




Wat ik raar vond, was dat de bediende Engels praatte. Maar iedereen vond het vanzelfsprekend.
Zelfs het menu was in het engels (misschien is het normaal als de baas enkel Engels kan)

Na volproppen, gingen we verder naar Grote Markt.











Als jij naar de kerstmarkt komt, moet jij zeker 's avonds komen wanneer het donker is!
De lichtjes brengen je helemaal tot de kerstsfeer



Aan het steenplein zijn er verschillende activiteiten aan de gang
Minigolf, tubing (met een tube over ijsglijbaan gaan), reuzenrad en wellness (sauna en jacuzzi veronderstel ik)
Ik heb sowieso niet graag dat er veel mensen zijn en nog iets doen tussen al dat volk..nee.

Voor de sociale mensen is het een leuke locatie.
Aan het vuur staan en jeneverke drinken en dronken zijn..en...praten..en...
geen idee, ik kan niet voorstellen hoe het is als sociale mens

De enige wat ik miste waren kerstliedejs. 
Ik mis jingles




'S middags waren er gewoon luide radioliedjes wat het totaal niet paste bij de kerstmarkt






Ik weet niet hoe ik het moet afsluiten..
dus

 DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGG



+
miniplannetje voor Winter in Antwerpen.
Voor een groot plan en programma, kan jij naar hun website : https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/winter-in-antwerpen/praktisch-5


You Might Also Like

0 reacties

Flickr Images