De Olmense zoo - Healing time!

Hoewel ik een kleine dierenliefhebber ben (ik ben niet zo voor vogels, vissen en reptielen. Een zeer kleine dierenliefhebber dus) ben ik ...


Hoewel ik een kleine dierenliefhebber ben (ik ben niet zo voor vogels, vissen en reptielen. Een zeer kleine dierenliefhebber dus) ben ik niet zo voor de dierentuin.

Waarschijnlijk door de redenen zoals velen, omdat de dieren in zo'n klein kotje op elkaar zitten terwijl ze in een open terrein moet kunnen rennen en dollen.
De ergste is de zoo van Antwerpen.
Het ticketje is vrij duur(22,50 euro voor 1 volwassen!) en er is precies 30km afstand van de dieren en bezoekers en ertussen een dikke muur waardoor ik amper iets door kan zien.

Het is wel begrijpelijk als ik sommige mensen bezig zie. Vooral kindjes, ze rammen de muren, gooien chips naar dieren en van alles. (De kindjes doen niks verkeerd maar de ouders wel!) 
Na 30 minuten heb ik ook wel alles gezien van de zoo in Antwerpen. Het is wel goed gelegen, naast het centraal station. Als je in Antwerpen bent en jij hebt er tijd over, jij kan er naartoe gaan.


Na een paar bezoekjes van de zoo in Antwerpen, had ik genoeg van de dierentuin. 
Maar!
Tijdens het tripje in Boedapest, hadden we een beetje tijd over. We gingen normaal gezien naar een spa, maar het was pas om 16uur open. We hadden alles al gedaan in Boedapest en toevallig had mijn vriend gelezen dat de dierentuin in Boedapest wel de moeite was.
Ik was er niet zo enthousiast over, 'hmm hebben we echt niks anders te doen?'
tot mijn vriend een foto liet zien van een luiaard die geaaid werd.






MUST
PETTING
SLOTH




WAAR IS DIE DIERENTUIN??

Jammer genoeg konden we geen luiaard aaien (volgens mij is het mislukt en teveel stress gegeven aan diertjes)
We konden wel geiten en alpaca aaien. Schattige geitjes WAHAHAHA
De geitjes aten brochures, mijn veters, mijn tas, echt alles
maar toch was het zooo leuk en uniek


(Genieten tussen geiten drollen)

Door deze unieke ervaring, vond ik de dierentuin weer top! 
Dus besloten we naar de Olmense zoo te gaan.
Olmen ligt in middle of nowhere.
Er is normaal gezien een goede busverbinding naar de zoo vanuit de kerk van Mol (we waren toevallig in Mol) maar toevallig, heel toevallig.. waren er werken dus de straten lagen open. We moesten een tijdje wandelen tot de zoo (wat niemand deed behalve een familie vanuit Engeland die ook niet echt vertrouwde dat hier ergens een zoo zou zijn)

De prijs viel mee. Het was 18 euro per volwassen. 

Mijn indruk over de Olmense zoo is:

1. OPEN! OPEN!!
(bij sommige dieren was het echter niet zo..echt veeeel te klein..en de diertjes waren rondjes aan het lopen gewoon..)
bij de meeste diertjes viel het goed mee, vooral bij de beren! ze hadden een park, een eigen beekje, echt heel groot!

2. MINI DIERTJEES!
er waren baby tijgjers en baby luipaard(denk ik?) echt super om te zien! 

3. HEEL DIVERS
Witte tijger, heel veel vogels, witte wolven, aziatische otters!

4. STOMME MENSEN!
Toen ik hoorde dat er een petting zoo was (kinderboerderij waarschijnlijk) was ik weer meteen verkocht. Ik wou de diertjes aaien, lachen met diertjes en kusjes sturen via mijn staar. Op het bord stond klaar en duidelijk 'GEITEN NIET OPTILLEN' en wat doen ze? 
JA GEITEN OPTILLEN YEYYYYY
Het waren vooral kindjes die babygeitjes optilden en gewoon lieten vallen (hoe gemeen kunnen mensen wel soms niet zijn) maar de volwassenen moesten per se een 'selfie' hebben met die diertjes en tilden de babygeitjes op. 
Wat kunnen kindjes ervan leren? dat het niet fout is om het te doen.

De geiten waren vooral bang en hele tijd gewoon aan het wegrennen van de mensen. 



Ik werd er gewoon te boos van en besloot om de dieren tuin te verlaten. Echt breinloze achterlijke mongolen.




Nu ga ik wat kalmeren met de foto's van diertjes.


Aziatische otters! (ze maken schattig geluidjes)

 







Giraffen! (er was een soort terras op het 1e verdiep en jij kon giraffen aaien! hoe cool is dat!?)

 







Vrijende schildpadden! (ik denk dat hij omgekeerd zit..misschien een blowjob?)







Wie is daar?








Spelende aziatische otters



Oh mijn soort!






ik wanneer ik net uit het bed kom




Het berenpark!



Ikke wanneer het zondagavond is



Ikke wanneer ik geen eten krijg in het restaurant

 

WAAR BLIJFT MIJN ETENNNN





Healing time~ 





De Olmense zoo is zeker de moeite!
(als je met de bus gaat, kijk zeker wanneer de bus aankomt. We moesten 2 uur wachten omdat we net de bus hadden gemist en de volgende bus ging binnen 2 uur pas komen..)

You Might Also Like

0 reacties

Flickr Images