FACTS 2015

FACTS FACTS is een comics, anime en sci-fi beurs. Voor de meeste mensen in Belgie is het nu geen vreemd evenement meer. In het ...




FACTS

FACTS is een comics, anime en sci-fi beurs.
Voor de meeste mensen in Belgie is het nu geen vreemd evenement meer. In het begin was het een evenement voor nerds, geeks, verkleedde weirdo's in de ogen van meeste mensen. Rond 50.000 bezoekers waren er aanwezig in Flanders Expo in Gent!
Dit jaar was mijn 4e FACTS. (Ik ga ook elk jaar naar MIA en ben ook naar Japan Expo en Atsusacon geweest)


Vorig jaar was ik gecosplayd als Mononoke Hime





Dit jaar als River Tam van Firefly.




Niemand heeft mij dus herkend (ween)
Ik had mijn wapens niet altijd bij en zonder die pose is het echt gewoon iemand met veel te kort kleedje. (Blijkbaar dachten veel mensen dat ik geen broek aan had. Ik had WEL een broek aan + waarom zou ik een broek moeten dragen als ik een kleedje aan heb -_-)




Die zijn de gasten die kwamen (SUMMER GLAU)

Elk jaar verbetert het gastenlijst! dit jaar was echt shiny met Alfie Ellen van GOT, Christopher Lloyd etc etc. Vroeger waren het mensen van R2D2 en C3PO (die mensen zijn vast wel geweldig, maar die persoon kan gewoon eender wie zijn en zeggen 'hey ik was het stemmetje van C3PO' ..hmmmmmm

Hoewel ik nooit een handtekening of een fotoshoot vraag, vind ik wel leuk om de acteurs van het afstand te zien. (sommige mensen nemen gewoon foto's voor hun gezichten zonder te betalen, lol ..waarom zouden andere mensen betalen als je zo een foto kan nemen)



Dit is het plannetje van de zaal. 
Een super verbetering is dat de gangen veel breder waren! + veel meer keuze aan eten!
Yu-gi-oh zaal was vrij nutteloos. Veel te groot voor het aantal mensen en de activiteiten.
Hall 7 met gamingstandjes, was veeeel te warm met pc's, mensen..
Hall 5 was wel leuk met foto-standjes en live muziek!
De cosplaywedstrijd werd gehouden met stoeltjes en iedereen zat, zoals het moet.
De eerste 2 jaar stond iedereen dus als je van achter stond, kon jij bijna niks zien. Er waren toen ook geen gigantische schermen zoals nu. (ik weet niet hoe vorig jaar was, na 2 jaar springen vanachter om iets te zien, besloot ik om mijn tijd niet meer te verspillen aan zoiets)
Voor de rest, Hall 1 was een gigantische zaal voor merchandise en arts..


Hier zijn een paar (een paar..een tiental) foto's/selfies die ik genomen heb. 
Ik neem altijd een selfiestick mee. Zo heb ik niet te veel ruimte nodig om een foto te nemen.
Ik mag zelf kiezen wanneer, waar, met wie.
Het nadeel is natuulijk dat de kwaliteit wel niet zo super is met zo weinig belichting. Ook dat ik hun mooie costuums niet volledig in het beeld kan nemen. :/
Waarschijnlijk ga ik toch selfies blijven nemen omdat het handigste is voor mij. Ik geloof dat de cosplayers genoeg hoge kwaliteit foto's gaan hebben ;)

Here we go~






Ik heb heel veel foto's met die kindjes gemaakt maar ze was bezig met haar pruik dus bijna alle foto's waren mislukt buiten deze (deze ook een beetje :p maar ze zijn zooo schattig!!)














MedeFirefly cosplays! :DD ik heb hen uiteindelijk gevonden! (hoewel ze niet wisten dat ik er een was)






Ook superleuk met geeky live muziek :D love it!





Ik weet dat de meeste mensen enorm veel goodies, manga's enzo kopen. Ik vind geen goede goodies precies.. als ik de foto's van andere mensen zien, denk ik 'waarom heb ik het niet gezien?? ik heb de standjes 4x bekeken' ECHT RAAR. Ik kijk er volledig los over waarschijnlijk.
Mijn nieuwe aanwinsten zijn een kom met een deksel (dat we de kom met etensresten niet altijd met folie moeten overdekken. Ook voor in de microgolf en afwasmachine, super handig!) en een pokemonmok met mijn favoriete squirtle op! :D

De mokken zijn echt geweldig om te kopen. T-shirten en manga's kan ik nog altijd online kopen maar mokken zijn toch niet zo veilig om via online te kopen vind ik (die zijn heel breekbaar en jij kan de kwaliteit van de print op de mokken niet goed zien..)

Ik weet eigenlijk niet waarom de mensen zo luid zijn in de tram, trein, openbaar vervoer. Als individu, zijn ze wel een rustige aangename persoon maar in een groep, zijn ze heel luid... zijn ze zo enthousiast misschien? ik weet het niet.

Ik denk dat ik gewoon oud aan het worden ben :) FACTS is uiteindelijk niks zo nieuws meer, gewoon wat groter en meer volk. De meeste standjes hebben we ook al beu gezien, ook op andere cons. Jammer. Ik wou dat er meer unieke standjes waren, niet zo allemaal prullenverkopers, dat ik veel goedkoper online kan bestellen.






You Might Also Like

0 reacties

Flickr Images