Groupon - Look House (Antwerpen) review

Het is duidelijk geworden. GROUPON SUCKT! of de deelnemers van Groupon. Mijn eerste ervaring met Groupon was een sushi restaurant wat o...



Het is duidelijk geworden. GROUPON SUCKT!
of de deelnemers van Groupon.

Mijn eerste ervaring met Groupon was een sushi restaurant wat ook niet zo super was. Het was meer een afhaalrestaurant dan een gewoon restaurant waar je fatsoenlijk kon eten met 4 personen.

Voor mijn mama haar verjaardag heb ik lang gezocht naar haar cadeau. Aangezien mijn mama bijna nooit naar de kapper gaat, besloot ik om haar een kappercadeau te doen via Groupon. 
Wassen, brushen, kleuren (en ook haarmasker) voor maar 29,90 euro ter waarde van 88 euro. Het was dichtbij mij thuis, in Antwerpen

Als beschrijving :

"In deze deal kunnen zowel dames als heren naar de kapper voor een nieuwe haardos of een update van hun huidige kapsel. De look bepaal je zelf, de kapper geeft je er graag wat stijladvies bij. Dames kunnen hun knipbeurt uitbreiden met wassen, brushing en kleuring. Als je voor een kleuring kiest, is tone op tone inbegrepen in de deal (dus geen baleage) tot 35 gram. Als er meer dan 35 gram kleuring nodig is, betaal je een supplement van € 7. In de derde optie zit een hair spa inbegrepen, ontwikkeld om je haar gezonder en soepeler te maken en voor meer glans. Er wordt een haarmasker aangebracht dat 20 minuten blijft zitten, waardoor verschillende ampules zoals repair en volume kunnen inwerken. Hiervoor wordt onder meer het Wella spa apparaat gebruikt, dat functioneert op basis van damp."

Een zeer goede deal dacht ik. Ik heb het meteen gekocht, het was eind juli.
Na lange probeersel om toch een afspraak te maken, was het gelukt.





Eerlijk gezegd, na zoveel wijzigingen en afwijzen had ik geen zin meer om nog een afspraak te maken, maar voor 30 euro en blij gezicht van mijn mama, was ik toch blij dat de afspraak gemaakt was na 2 maanden. 

Jammer genoeg moest mijn mama de dag voor de afspraak dringend naar Nederland. (nu ben ik blij dat mijn mama naar Nederland moest)
Ik had ook een paar vriendinnen gecontacteerd of ze geïnteresseerd waren om hun haar te laten doen op mijn kosten. Maar om 10 uur voormiddag op dinsdag, wie heeft er vrij? Iedereen moest naar hun werk of school.

Ik had geen keuze dan dat ik er zelf naartoe moest. 
Ik had al zo'n slechte voorgevoel toen ik de buitenkant van de kapsalon zag. 
Een ouderwets gebouw dat jij niet bijna niet kan zien dat een kapsalon is.










Toen ik binnenkwam, was er 1 kapster en een klant. Ze was bezig met kleuren van haar van een oude dame.
De kapster vroeg met gebrekkig Nederlands ' Knippen en brushen?' 
en ik knikte ja. Eigenlijk heb ik meer betaald omdat er kleuren bijzat maar ik wou mijn haar niet laten kleuren. 
Ik zocht een plaats om te wachten en mijn jas en sjaal heb ik maar naast mijn stoel gelegd. Er was niks gevraagd naar mijn jas of een koffie wat ik vrij normaal vind bij een kapsalon. Maar het was een goedkope deal van Groupon, luxe verwachtte ik zeker niet.

Het oud dametje moest haar kleurmiddel laten zitten en het was aan mijn beurt. Ze heeft mijn haar gewassen, mijn oor hing vol met de shampoo op het einde waarna ik zelf mijn oor heeft afgeveegd. Maar bon, ze had het waarschijnlijk niet gezien.

De kapster vroeg 'Hoe knippen?' 
Dat had ik 4 keer niet verstaan. 
Ik, zelf een buitenlander, ben vrij goed in verstaan van andere buitenlanders. Als je in Antwerpen woont, is het bijna een must. Maar haar Nederlands kon ik echt zeer moeilijk verstaan en ik had al bijna geen vertrouwen meer. Ik heb niks tegen buitenlandse kappers of kapsters. Maar als we elkaar niet goed kunnen verstaan, hoe kan ik haar mijn haar laten doen??? 

Uiteindelijk is het begrepen dat enkel mijn puntjes eraf moesten. Ze heeft ook mijn 'bles' te kort geknipt waardoor ik mijn haar niet achter mijn oor kan doen en het hele tijd voor mijn gezicht valt. Maar ik ga niet moeilijk doen, geknipt is geknipt en mijn haar groeit wel terug.

Na brushen (ik snap het concept van brushen precies niet, het is gewoon föhnen? Waarom moeten ze ervoor zoveel geld vragen..? volgens mij mis ik iets van dat.) bleef mijn bles voor mijn gezicht te vallen. Ze heeft het gesprayd, echt op mijn gezicht. Waardoor ik al die spray inademde en bijna moest stikken. Mijn gezicht ging ook vol met die plakkerige spray.





STOP...AUB..............




Het was niet zo aangenaam. Maar ik was blij dat het is gebeurd en dat ik niet hele tijd moest denken dat Groupon ging vervallen en dat ik afspraak moest maken.
Daarna was ik van plan om wat te gaan winkelen. 




Even voor duidelijkheid : 


Voor de kapper





Na de kapper












Na knippen vroeg ze naar coupon.
Aangezien ik een hekel heb aan afprinten, heb ik haar gewoon mijn voucher laten zien op mijn smartphone. 

Ze keek me aan alsof ik een kak was op straat.



Kapster : papiercoupon.
Ik : Dat heb ik niet.
Kapster : Ik moet een papiercoupon hebben
Ik : Maar deze kan ik naar u doorsturen en dan kan u het afprinten
Kapster : neeneee!

Dan belde ze naar iemand en praatte in Pools waardoor ik niet verstond wat ze zei.
Ineens was ze boos en gaf me een ouderwetse gsm dat je enkel kan bellen en smsen.
Ze zei ' zoek Tomek en stuur een sms'  
Ik vermoedde dat Tomek haar baas was. 

Ik : Wat moet ik sturen..??
Kapster : De code

Na 10 minuten sukkelen met die gsm heb ik Tomek gevonden. Ik typte '5Aa5..' en ze zei ' die a moet in hoofdletter!' 
Als jij niet weet hoe je er een sms mee kan sturen, weet ik het ook niet





Uiteindelijk heeft ze gezegd dat ik een sms moest sturen naar zijn baas met MIJN GSM.
Ondertussen zaagde de oude madam of haar haar niet uitgewassen moet worden. De kapster zei ' NEE NOG 5 MINUTEN'
Hoewel het veel te lang was om haar haar zo in kleurmiddel te laten zitten.
Ze werd er zenuwachtig van, ik werd er zenuwachtig van.

De oude dame zei geirriteerd ' kan je niet je geld afhalen hier ergens en betalen?' 




Uhh..... halloo ik heb al fucking 30 euro betaald om mijn puntjes eraf te doen en gesprayd te worden.

Ik vroeg of ik het thuis moest afprinten en terug moest brengen. Ze vertrouwde me precies niet. Ze zei ' veel klanten komen niet terug' 
WAT DAN?? WAT MOET IK NOG DOEN NAAST FUCKING 30 EURO BETALEN EN SMSN NAAR UW BAAS??

Ik heb mijn code gesmst en mijn voucher doorgestuurd naar die baas. Ik heb mijn naam en gsm nummer achtergelaten. Ik zei dat ze me moest maar contacteren als er probleem is.
Toen ik de kapsalon verliet, was er niks van ' Tot ziens' of 'Daag' 


LOL



You Might Also Like

0 reacties

Flickr Images