Dagcreme - apotheekpruducten

Dagcreme - review Dagcreme, zoals de naam al zegt, gebruikt men (of gebruiken vrouwen) het elke dag. Als iedereen één huidtype had,...


Dagcreme - review

Dagcreme, zoals de naam al zegt, gebruikt men (of gebruiken vrouwen) het elke dag.
Als iedereen één huidtype had, was het niet zo moeilijk om de juiste te kiezen.

Vettig, droog of gemengd huid.
Is het zo simpel?
De huid van mensen kan ook niet zomaar in 3 types gecategoriseerd.
Daarom experimenteer ik nog met dagcremes, welke het best past bij mijn huid.

Ik heb ook al dagcremes geprobeerd van Kruidvat, Ze waren oke hoewel sommige te veel siliconen bevatte in mijn ogen.
Dus heb ik een paar dagcremes geprobeerd van apotheek. Het lijkt me meer vertrouwelijk en professioneel omdat het van de apotheek is, haha :D
Natuurlijk is het niet per se 'beter' dan de cremes van Kruidvat of andere drogisterijen.



1. Crème Fraîche de Beauté Enrichie van Nuxe




Een klein tube. Wat ik niet graag gebruik is een dagcreme in een 'jar' of 'pot'. Het is zo onhygienisch als jij elk keer met uw vinger in moet stoppen. De bacterien gaan daar zich vermenigvuldigen en dat wordt op mijn gezicht gesmeerd. Ewww.. :/

Dus een tube type gebruik ik graag.

Het is vrij vast. Alsl jij 24uur gehydrateerd moet blijven, moet het ook wel vast zijn denk ik.



Het wordt niet direct geabsorbeerd in mijn huid. Het voelt wat 'zwaarder' aan dan dat ik gewoon ben. Na het wassen van mijn gezicht, voelt het wat droger en trekkeriger aan, dan kan ik best deze product gebruiken. Het past het best in de winter wanneer je huid meest droog is en niet zo vettig. Na het smeren voelt je huid wel zacht aan, maar het kan soms te vettig zijn. Perfect voor mensen met droge huid

Prijs : € 20,07
Totaal : 3/5


2. Normaderm Anti-Age van Vichy




Normaal gebruik ik nooit 'Anti-Age' producten. Ik vind dat het te vroeg is en te zwaar voor mijn huid. Maar aangezien ik heel goede reviews heb gelezen, dacht ik het om het toch te proberen. 


Het is ook vrij vast maar minder vaster dan de dagcreme van Nuxe. Het is groen wat me toch niet zo aangenaam gevoel geeft. Dat betekent dat er kleurstoffen inzitten en ik wil het zoveel mogelijk vermijden.


Hoewel het vrij 'vast' is, voelt het heel licht aan op je huid en smeert goed!

ook goedkoper dan Nuxe : € 15,75
Totaal : 3.5/5


3. Hydraphase Intense Riche de La Roche Posay



Het is geen tube, het is een pompje :) 
Aangezien mijn gezicht wat vettig werd, wou ik een product die mijn huid zoveel mogelijk kan hydrateren. Waterig, weinig olie
Toch heb ik de 'rijke' versie gekozen omdat ik het aangeschaft heb in de winter. In de zomer zou ik geen rijke versie gebruiken maar de normale versie.


Smeert heel goed. Helemaal niet vast. 



Mijn huid absorbeert in a minute wanneer ik het aanbreng. Heel licht en het voelt inderdaad 'wateriger' aan. Voor degene die droge huid hebben, is het minder gepast denk ik.
Perfect voor mensen met vettig huid




Het nadeel aan de pomp is dat je er niet alles uit kan krijgen.
Ik heb uiteindelijk de pomp moeten 'breken' (je kan het niet opendraaien of weghalen.. :p)
en met wattenstaaf alles uitgekregen :) 


Er zit nog genoeg in! :D

Ook redelijke prijs : € 17,08 
Hoewel ik 4/5 wou geven, geef ik 3.5/5 door de pomp :)

In het algemeen ben ik tevreden met de producten van de apotheek. Vroeger moest je vragen aan de apotheker voor een bepaalde producten maar nu ligt het meestal in de rek zodat jij het gewoon kan kiezen, vergelijken en kan afrekenen. :) minder awkward!
Soms vind ik dat het te 'overrated' is, van een apotheek, dat moet toch goed zijn!?
maar het zijn gewoon producten zoals de andere, jij kan er meestal een goedkopere alternatief vinden, vind ik.

You Might Also Like

0 reacties

Flickr Images