The Martian - DE FILM/ BUN - het vietnamese restaurant voor hipsters

Iedereen die mij (goed) kent, weet dat ik een zware fan ben voor Matt Damon (en een beetje voor Leo). Normaal heb ik altijd ...





Iedereen die mij (goed) kent, weet dat ik een zware fan ben voor Matt Damon (en een beetje voor Leo).



Normaal heb ik altijd een neutraal gevoel bij acteurs, Johnny Depp, Tom Cruise, ... (ik ken geen bekende acteurs meer..haha)
Maar Matt Damon! hij heeft iets. Ook al heb ik niet al zijn films gezien, hij ziet er vrij gewoontjes uit, maar hij heeft iets. 


Nu stop met fangirling over Matt en over de film.
Ik had een hoge verwachting. Sci-film, Mars, de ruimte EN Matt Damon! hoe perfecter kan het zijn?? Ik vond de rol van Matt Damon in Interstellar heel indrukwekkend (hoewel hij een asshole was daar). De film deed wel ook een beetje denken aan Interstellar maar Matt is gewoon op een ander planeet beland, namelijk Mars en de film gaat over hoe hij daar overleeft. 

Het is wel een heel andere film dan een of andere survival/post-apocalypse film. Jij hebt eigenlijk geen vijand om ertegen te vechten of ervan te vluchten. 
Helemaal alleen. Op een planeet waar jij niet eens buiten kan zonder een pak en hele uitrusting. Er is geen water (niet in de film), geen leven, geen eten..wat zou jij doen? 
Hoe zou jij kunnen overleven?

Ik zou helemaal niet kunnen overleven. Ik zou gewoon slapen tot ik in doodval of gewoon zonder de pak naar buitengaan zodat ik in 1 sec doodga. Een snelle dood. Ik denk echt dat ik gewoon ga opgeven. Ik ben een watje. 


Wat hebben we geleerd van de film?



Plantkunde kan heel nuttig zijn! (en chemie)


The Martian moet zeker de truien/t-shirten van NASA verkopen! echt...mooi........





De film is wel heel interessant en zeeeker zien! + jij kan halfnaakte Matt Damon zien.


Voor de film zijn we iets gaan eten. Vietnamees!
Home Made Vietnamese Street food. Klinkt echt geweldig! 

Eerst konden we het restaurant niet zo goed vinden. Het is vrij klein en niet duidelijk aangegeven met een bord ofzo. Maar jij vindt het wel.

Binnen was nog kleiner dan we dachten. Gelukkig hadden we nog 2 plaatsen. 
(Er was een bar waar 8 mensen ofzo kunnen zitten en een tafel voor 6 mensen. Dat is het!)
Ik denk dat het normaal is dat het vol zit en mensen buiten moeten wachten tot er plaats vrij komt. Als er geen plaats was, zou ik direct naar een ander restaurant gegaan zijn. 

Niet super uitgebreid menu (wat ik goed vond). Ik heb de noedels met zeevruchten (17 euro) gekozen en doedie noedels met gefrituurde rol met varkensvlees (15 euro).  

Ik vond het vrij duur voor een 'street food'. Misschien omdat Hand Made en vers is? 
Misschien daarom dat we ook zo lang moesten wachten tot we onze gerechten kregen. De chef kwam zelf de gerecht brengen met een uitleg erbij. 




 \
Wat ik leuk vond, was die 'sides'. Dat ik wat dingen kan toevoegen voor meer smaak. 
Ik heb meer sambal en sojascheuten toegevoegd. (eigenlijk kon ik beter geen soja bij doen. Het was bijna de soja soep)

Hoewel ik bang was voor de koriander (ik lust het totaal niet!) Koriander was niet zo overheersend als ik had gedacht. 




 De smaak was wel vergelijkbaar met de noedels en rolls van Vietnam. Ik denk dat ze meer zuiderse gerechten hebben en ik ben nog niet naar het zuiden geweest. (volgend jaar hoop ik wel!) dan kan ik pas zeggen of het slecht was of niet.

Final review. Zou ik nog terugkomen? Neen.

De gerechten waren oke maar wel vrij duur voor een noedelsoep. (Ja fresh en homemade blabla) maar het grootste minpunt was de plaats. Het is gewoon te klein. Aangezien we aan de bar zaten (hoewel het ook wel speciaal was) konden we niet echt een gesprek voeren. Ik heb veel liever dat de persoon met wie ik praat tegenover mij zit. We hadden ook niet echt privacy. 




(foto van bunantwerp.be)

Het is een geweldige plaats om te socializen met vreemden. Hebben we er nood aan? nee. Willen we wel aan een praatje gaan met vreemde mensen? nee.
Zijn we sociaal? nee. 
Het was gewoon niks voor ons. De man naast was goed zat en was lastig tegen ons. De vrouwen naast hem hadden er geen probleem mee dus het hangt gewoon af hoe jij bent.
We willen niet gestoord worden tijdens ons etentje. Ook geen ideale plaats voor een romantische date. 
Misschien was het een ander verhaal als er toffe mensen naast ons zaten. 
Maar een 90 jarige dronken man met 20 jarige blondine die met alle vrouwen naast hem probeerde te versieren.



You Might Also Like

0 reacties

Flickr Images