Uitstapje in Gent

Gent! Ik weet niet sinds wanneer, maar ik was ineens verliefd op deze stad, Gent. (ik denk vanaf het lichtfestival in Gent) Het w...


Gent!

Ik weet niet sinds wanneer, maar ik was ineens verliefd op deze stad, Gent.
(ik denk vanaf het lichtfestival in Gent)
Het was zo indrukwekkend en mooi dat ik toen besloot om deftig Gent te bezichtigen.

Ik had de perfecte kans om het te doen, namelijk met Bongo bon! :D
We hebben ooit als cadeau Bongo bon gekregen en we besloten om het te gebruiken in een andere stad dan in Antwerpen.

Er was niet zo veel keuzes in Gent maar we hebben een plaats gekozen, wat we gingen kregen was nog niet bekend want het was een verrassingbordje :p spannend!

Eerlijk gezegd was ik een beetje bang dat we niet zo goed behandeld gingen worden omdat we komen met Bongo bon (wat ik helemaal niet snap, maar blijkbaar zijn er zaken die klanten met Bongo bon minderwaardig behandelen dan gewone klanten)

De plaats die we gekozen hebben was:

Brasserie Agrea
Sint-Baafsplein 44, 9000 Gent


Toen we binnengingen, waren er al tamelijk veel klanten o.a toeristen.
een klein zaakje maar we kregen een plaats aan het raam (YAY :D)
We konden kiezen wat we konden drinken. Doedie heeft chocomelk gekozen en ik een thee. Dan kregen we ons bordje.




En dat was SUUUUPER LEKKER.
We waren echt heel blij met de keuze. Alles was gewoon perfect.
De bediening was ook heel vlot en vriendelijk.
Zeker een aanrader!!



Daarna gingen we naar een boekenwinkel/cafe.
Het was moeilijk om te zoeken aangezien er geen duidelijk/groot bord was.
Het was aan de opera, dichtbij de Standaardboekhandel, naast een pleintje dat me doet denken aan Parijs. (In Antwerpen zijn er niet zo veel rechthoekige pleintjes met bomen denk ik)




Adres: 


Paard van Troje
Kouter 113, 9000 Gent









Een gezellige boekenwinkel/cafe! :) Het lijkt misschien klein maar er zijn heel veel soorten (kinder-, jeugdboeken, Engelstalig, filosofisch, politiek,...)




De sfeer is ook vrij. Jij moet niet awkward/verplicht voelen om een boek te kopen of eens in een boekje te bladeren. Veel klassiekers die ik altijd al wou lezen. 

Doedie en ik hebben elk een boek gekocht (en het is heel uitzonderlijk want we zijn helemaal geen boekenlezekers!)





Naast de kassa is er een cafe, waar jij je boek kan lezen met een latte ;D


Aangezien we verschillende plaatsen in Gent wilden bezoeken, hebben we gezocht naar een ander cafe die we rustig ons boekje kon lezen.

en dat was:


OR Coffee
Walpoortstraat 26, 9000 Gent 



Als jij binnenstapt, ruik jij de heerlijke koffiegeur :D 
Blijkbaar is de koffie hier echt goed. Aangezien ik geen koffiedrinker ben, heb ik maar weer een theetje besteld :p




Als het mooi weer was, zou jij aan het raam zitten dat je terrasgevoel geeft.


 

We zaten gewoon aan het gesloten raam omdat we toch een beetje koud hadden. Er waren mensen die gewoon hun laptop hadden meegenomen en daar werkten, mensen met kranten,... 


Het was bijna hun sluitingstijd, dus we werden buitengeshot(?) en gingen we naar het restaurant waar we gereserveerd hadden.


'T Oud Klooster
Zwarte Zustersstraat 5, 9000 Gent

Hun online reservatiesysteem is geweldig :) voor degene die niet graag bellen (zoals wij) is het een geweldige plaats! 
We waren wel veel vroeger dan het uur dat we gereserveerd hadden maar ze vonden het helemaal niet erg (we hadden geen plaats meer om te gaan :p alles was gesloten buiten cafe's maar we hadden echt wel genoeg gedronken)

Ze excuseerden zicht om het feit dat de licht daar defect was en dat er enkel kaarslichten aanwezig gingen zijn. Het was ook vrij donker maar we vonden het nog leuker zo :) (en romantischer!) 



Ik heb een burger besteld en Doedie stoofvlees. Het was echt veel! D: en lekker!
Sangria was wel sterker dan ik had verwacht, maar ik ben ook geen alcoholdrinker haha
De bediening was top! 

Daarna gingen we naar ons hotel, wandelend naast een riviertje. 
Ik wou dat ik hier woonde :'(

Hotel Astoria. Dichtbij het station Gent Sint-Pieters. 
De baas had een grote liefde voor de stad Gent, hij wist er echt alles van.


 De reden waarom we dit hotel hebben gekozen was:




BUBBELBAD!

We hebben een bubbelbar gekocht bij Lush; Blue skies and Fluffy white clouds.
Voor degene die nooit een bubbelbar hebben gebruikt, doe er zeker geen volledige in! doseer het een beetje. Het schuimt wel heel hard, zoals de naam al zegt, als wolkjes!
Echt een hemels gevoel ;D
Omdat de bubbelbad van verschillende kleuren gaf, veranderde de kleur van de 'wolkjes' ook. 
Jammer genoeg kon ik niet lang blijven zitten omdat ik mottig werd van de warmte en damp + ik had teveel gegeten :'( 


De uitstap in Gent was geslaagd. Ik ben nog meer verliefd in Gent <3


You Might Also Like

0 reacties

Flickr Images